mandag den 16. september 2013

Studiestart!

Beklager stilheden på bloggen, først og fremmest!

I kan jo nok godt regne ud hvorfor. Jeg er nemlig startet på et nyt kapitel i mit liv. På min drømmeuddannelse, jordemoderstudiet! 
Det har været en sjov, men hård start. Heldigvis mest sjovt og hyggeligt at lære nye søde piger at kende. Vi har haft rustur og intro mm., men er også gået lige på og hårdt med anatomi/fysiologi. Det er hårdt. Der er meget at læse... Rigtig meget! Og det er udenadslære, hvilket jeg ikke er en ørn til, men det må jeg simpelthen lære, for jeg føler virkelig jeg er kommet på rette hylde i mit liv. Jeg skal være jordemoder.. det skal jeg bare!!




En anden rigtig hård ting ved at være startet er, at jeg ikke ser så forfærdeligt meget til mine børn. Studiet ligger i Ålborg, så jeg pendler hver dag fra Århus, hvilket betyder, at det er Daniel der afleverer og henter unger, samt laver aftensmad. Nogle dage, når jeg har fri kl. 16, når jeg næsten ikke at se dem, da jeg først er hjemme ved en 19 tiden og det er der Hannibal bliver puttet... Suk!



Men med det sagt, så er jeg SÅ glad for studiet allerede. Jeg føler mig så heldig over at være kommet ind! Jeg glæder mig hver dag til at komme i skole og lære noget nyt inden for jordemoderfeltet..
Vi skal i observationspraktik her i weekenden og jeg skal (forhåbentligt) overvære min allerførste fødsel (foruden min egen... men det er jo slet ikke det samme)! Det er helt vildt og jeg glæder mig og er nervøs på samme tid. 

Her hjemme bliver der læst en del hver dag, foruden i toget. Især onsdag, når vi har studiedag, bliver det meste af dagen brugt på lektier mm. Jeg er som regel helt ør i hovedet efter sådan en dag, og samtidig kan jeg ikke lægge det fra mig. Drømmer sågar somme tider om latinske betegnelser for celler, nerver mm... Zzz... mitocondrier... cerebellum... sinus saggitalis...zzz... ;)




Ingen kommentarer: