søndag den 14. oktober 2012

En regnvejrsdag..

Som sagt i det tidligere indlæg, så laver vi som regel et eller andet hyggeligt med Hannibal i weekenderne og gerne inden hans middagslur... 
I dag var ingen undtagelse. Jeg havde lyst til lidt 'one on one time' med ældstesønnen, og foreslog at han og jeg kunne gå en tur hen til Netto for at handle ind. Lyder umiddelbart ikke sindsoprivende, men Netto er et stykke væk fra os og Hannibal ELSKER jo at gå ture.. lange ture. 
Så afsted tog vi gennem skov og vandpytter, alt imens Pappi tog yngtse-pøllen med en tur i barnevognen på en anden gå-tur og så ville vi mødes ved Netto.

Turen derhen var rigtig hyggelig og totalt fedt at have lidt alenetid med Hannibal. Det har vi ikke så meget af for tiden ;) Jeg føler sådan, at jeg ikke har set ham i flere dage, og pludselig kan han en masse nye ord og lange sætninger osv. Det går simpelthen ALT for stærkt for tiden.. Hold da op hvor han udvikler sprog mm. i lynets hast. Det er super fedt og lidt sørgeligt at det går SÅ stærkt lige nu, hvor jeg ikke har samme tid og overskud til at kunne følge med. Måske er der en sammenhæng med det, at han er blevet storebror??


Billedet er desværre ikke fra i dag, men det kunne det ligeså godt have været. Det så nogenlunde sådan ud. 
På vejen hjem kom regnen så... Ikke bare en smule, men fuldstændig overdrevet lårfede stråler stod ned på os alle 3... ja, for Jonathan lå varmt og tørt i barnevognen. Men både Pappi og H og jeg blev fuldstændig genneblødte! Hannibal tog det med et smil, selvom han hverken havde gummistøvler eller regnbukser på, men kun regnfrakke. Vi andre to, tog det faktisk også med et smil :) Så længe man ved, at man skal hjem i varmen under et tørt tæppe med en kop te... så går det jo!
Faktisk så er jeg lige for tiden glad for, at vi ikke er en familie der kører rundt i bil til alt. Vi har ingen bil og vi har pt. heller ikke brug for en. Har vi været nødt til at låne en, har mine forældre heldigvis været søde til at låne en af deres. 
Men det, at vi går til alt (eller cykler) har gjort at Hannibal har en helt speciel respekt for trafikken. Han forstår at det er 'farligt' at gå ud på vejen og at hvis der kommer biler, hvor der ikke er fortorv, så går man ind til siden. Det er, i min bog, en rigtig vigtig ting at lære!

Nå, men nu sidder jeg med en sovende yngste-pølle på sofaen og prøver at få varmen igen. Kender I det? Hvis man er blevet godt våd af regn og godt kold af blæst samtidig, så kan man have helt svært ved at få varmen igen. Sådan har jeg det lige nu, men en varm sweater og halstørklæde hjælper godt på det! 
Hvem gider lave en kop te!!??





Ingen kommentarer: