mandag den 18. februar 2013

Nyt hit - Skemad

Selvom det snart er noget tid siden Jonathan blev 4 mdr. og dermed 'på papiret' klar til skemad, har jeg ikke ville forhaste mig. Jeg kan huske at Hannibal først blev sådan rigtig interesseret en månedstid efter de 4 mdr. 
Jeg har dog prøvet lidt skemad med Jonathan for et par uger siden, men interessen var ikke så stor igen. 
Men nu sagde min mavefornemmelse mig, at han var klar. Han er begyndt at kigge meget interesseret når vi spiser, kigge intenst på maden og smager desuden på forskellige ting, såsom gulerod, æble og ananas til stor begejstring. Desuden har jeg lidt en fornemmelse af, at brystmælken ikke helt 'slår til' længere. Det er ligesom om han ikke bliver mæt nok. 

I dag prøvede jeg så igen. Denne gang hittede det. Han åbnede munden hver gang skeen nærmede sig, 'tyggede' maden godt igennem og hvis det stod til ham, havde han sikkert kunne spise en stor portion, men jeg må nok hellere starte med små portioner, så maven også kan følge med. 


Denne gang kom han også op i højstolen og sidde. Første gang med skemad, sad han i skråstolen. Mon ikke det kan have en betydning lige at komme op og sidde med lidt bedre udsyn??



Som I kan se, endte han tilfreds på legetæppet bagefter.

Jeg håber vi kan få en god madrutine op og køre, så han langsomt kan vende dig af med amning (inden jeg taber ALT håret). 


2 kommentarer:

Hverdags Jam sagde ...

Åhhhhh; så stor. Skemad er bare en ny periode, hvor de pludselig virker som "store" børn.
Håber det hjælper på hår-tabet. Må være gnerne; jeg tabte nærmest også hele parykken, da jeg ammede.

Kia sagde ...

Puha... Frygter altså også jeg når at blive helt vildt tyndhåret... Taber virkelig store totter hver dag. Mit hår kan da ikke følge med og gendannes??? Suk...