søndag den 15. april 2012

Uge 16+2, barnevogn og plus på kontoen

Så er jeg sørme allerede i 17. uge af min graviditet. Jeg synes godt nok, at tiden flyver afsted denne gang i forhold til da jeg ventede Hannibal! 


Jeg er trådt ind i det berømte 2. trimester af graviditeten, som jeg må understrege er den BEDSTE tid af graviditeten. Den skal stor-nydes inden sure opstød, hedeture, søvnløse nætter og de der 10 ton ekstra, banker på min dør. Lige nu føles det som ikke at være gravid, selvom jeg er gravid. Næsten da... Kvalmen er væk og den ulidelige træthed er på retur, men forstoppelsen fylder dog en del i dette trimester... Ligesom sidst! Det er en hel mental og psykisk udfordring at skulle på toilet. 'Husk nu at slappe af', 'Gå på toilet når du har god tid', 'Drik en masse vand'.. osv! Det er lidt som om, at det er lettere sagt en gjort! At sidde på toilet i 30 min. er måske liiige i overkanten... især fordi mine ben begynder at sove efter 5 min.. 


Nå, men det er altså det eneste minus ved 2. trimester, hvis du spørger mig. Det dejlige er også, at jeg begynder at se gravid ud.. og ikke bare tyk. Selvom jeg synes jeg var meget større på denne tid sidste gang. Husker tydeligt sidste gang, da jeg var ca. 13-14 uger henne og kunne mærke stirrende øjne fra en mandlig kollega, hvortil jeg straks sagde, at jeg altså var gravid og ikke tyk. Han udbrød lettende.. 'Nå okay! Troede du havde spist alt for mange is denne sommer'... Og når ens selvtillid i forvejen har fået sig en lussing, den morgen, da jeg så mig i spejlet, er det ikke lige fordi jeg går smilende hjem, men tværtimod overvældes af hormonelle tårer, mens jeg hører lidende musik i iPoden. Ja, dyrkelse af tristhed er også en graviditets -gene ;)


Men nok om det! Se lige hvor stor baby er nu:


Billede findes HER

Kan jeg mærke den sparke? Måske, måske ikke... Jeg har mærket noget, der meget vel kunne være spark.. Ligeså vel som det kunne være luft i maven. Men der går forhåbentlig ikke længe før jeg er sikker. Det glæder jeg mig meget til. Det var så hyggeligt sidst, at mærke baby-spark i maven 24-7.. :)

En anden rigtig dejlig ting, der er sket i dag, er at vi har fået købt os en ny barnevogn. Den Hannibal ligger i nu, er fin, men gammel og slidt.
En rigtig fin (næsten ikke brugt) Emmaljunga barnevogn i sort med lift, myggenet, regnslag, sele, lagen mm. til sølle 2000kr. Tak for donationen svigermor!!
Jeg lover at tage billeder af den i kommende fremtid, så I kan se det nye vidunder! 

Med det sagt, kan jeg nu sætte mere plus på mental-kontoen og lade op til endnu en arbejds-/skoleuge. 

Håber I alle har haft en god weekend!



Ingen kommentarer: