tirsdag den 14. august 2012

Sådan føler jeg mig pt...

Jeg har egentlig følt mig meget 'let' og ret mobil i hele min graviditet. Men nu lakker det mod enden i 3. trimester...
Daniel sagde i går, da jeg rejste mig fra sofaen efter at have ligget i en stilling, der gjorde mit bækken ømt; "Hvorfor går du sådan? Det ser tungt ud.." Oh, yes... så ved man, at man er ved at nå vralte-stadiet.. Desuden føler jeg, at jeg ser sådan her ud, når jeg spiser:


Min opmærksomhed omkring min vægt i denne graviditet, er ved at stige mig til hovedet. 

Det er nu, at min mave begynder at blive rigtig stor, og det har jeg lidt svært ved acceptere.. Jeg ved jo godt, det er en dejlig lille baby der ligger derinde og vokser, men det eneste jeg ser udadtil er jo bare mig, der bliver større og større... Og jeg VED jo hvor svært det er at komme af med de kilo igen. 
Jeg undskylder hvis jeg træder nogen over tæerne med dette indlæg, og forstå mig nu ret... Jeg er jo i glædelige omstændigheder, men graviditet er ikke altid lyserødt i mit univers! Nogle gange har man brug for at fortælle, hvordan man har det aller inderst og nogle gange har man brug for at brokke sig over ting, man i virkeligheden slet ikke burde brokke sig over.. 

Jeg har det godt! Jeg er glad!

Men jeg glæder mig også til, at denne graviditet er slut og jeg kan begynde at få min krop langsomt igen. For jeg savner den. Det har jeg gjort siden jeg fødte Hannibal og opdagede at 'hey, kroppen bliver ikke sig selv, 3 dage efter fødsel'!? 
Før jeg blev gravid her anden gang, har jeg nogle gange kigget mig i spejlet og tænkt.. Denne krop er jo bare til låns... lige om lidt får jeg min gode gamle str. 38 igen! 

Forstår I?

4 kommentarer:

Anna sagde ...

Jeg forstår dig så udemærket søde Kia - og man har altid lov til at fortælle, hvad man føler inderst inde, også selvom det er brok! Åh nej den der krop man havde før, er bare frygtelig langt væk - men du har f..... gjort det godt i denne omgang - du har været så sej. Men jeg tror også man kan bilde sig ind, at man havde en pænere krop, end man reelt havde - det gør jeg i hvert fald. I mit hovede var min mave helt flad, før jeg blev gravid (og det var den altså på ingen måde)....! Håber du klarer den - du er smuk! Knus

Kia sagde ...

Nåååe Anna! Tak for de søde kommentar!
Ja, jeg tror virkelig man bilder sig ind, at man var fotomodel før.. men sådan føles det jo også, når ens krop pludselig forandres fuldstændigt og man nærmest ikke kan følge med selv. Græsset er altid grønne, ik??

Dottie sagde ...

Jeg forstår godt hvad du mener!
Der var lissom ingen der fortalte og advarede om alle de ting der er efter graviditeten.. Man går 9 mdr og venter på dette lille mirakel, og tænker "Åh 9 måneder.. Så er det hele overstået!" Men nej! For mig var det meget værre efter fødslen, fordi min bækkenløsning blev ekstrem :(

Jeg har stadig ikke tabt graviditetsvægten, og det er bare en stor kamp :(

Men det er jo alligevel også helt fantastisk! Og jeg glæder mig så meget til at være gravid igen!

Nå ja, jeg kom bare lige tilfældigt forbi ;)

Kia sagde ...

Ja, Dottie... man glemmer ligesom at man ikke bare bliver gravid på maven, men også lår, røv og arme. Og det er jo en fantastisk tid på samme tid, men hold da op hvor skal man kæmpe for at ligne 'sig selv' bagefter.
Træls med dit bækken :( Der er ikke noget værre end bækkenløsning. Jeg har det i meget mild grad og jeg synes allerede det er uudholdeligt!!