mandag den 29. april 2013

Jonathan 7 mdr.

Så runder Jonathan 7 mdr. i dag! 

Han er en fantastisk lille dreng. Jeg er helt forelsket i ham for tiden!! Vil konstant nusse ham, kysse ham og bare være sammen med ham. Så er det jo heldigt at det er liige den situation jeg står i ;) 

Status efter 7 måneder er:

Søvn:
Vi er begyndt at vende ham fra 3 lure til 2. Den sidste lur synes vi efterhånden blev overflødig, da han var svær at lægge om aftenen når han fik den. Og det ser ud til det fungerer fint, at han ikke får en lur sen eftermiddag. Han har i hvert fald ikke klaget og det har vi heller ikke.

- Vågner ca. mellem 7-8
- første lur mellem 9.30 /10.00 - 11.30
- anden lur (helst) fra kl. 14 - 15.30/16.00
- puttes ved en 20.30 tiden

Mad:
Jeg er begyndt at give ham 3 skemåltider om dagen. Morgen, middag og aften. Men han har hård mave/afføring, så overvejer at gå tilbage til 2 skemåltider og supplere med amning lidt endnu. Jeg prøvede dog hjemmelavet havregrød for første gang i morges og det var OK for J. 

Nætterne er gode for tiden. Han vågner en gang imellem og skal have sut. Nat-amning er der meget lidt af og det er som regel først kl. 5.30 om morgenen, han kommer op og får bryst i sengen, hvorefter han falder i søvn igen (score!!). Det sker en enkelt gang imellem at han vil have bryst ved en 2-3 tiden, men ellers sover han uden mad om natten. Det er et stort skridt for mig og ham. Og jeg er vild med det.
Han er desuden blev god til at putte om aftenen i sin egen seng. Nu kan jeg snildt gå ned i stuen, når han lægger sig til at falde til ro, uden at han vågner og bliver ked af det. Det er helt mærkeligt at have aftener igen, hvor børnene bare sover for sig selv. Det er jeg OGSÅ vild med ;)

Nu ruller han ikke bare fra mave til ryg, men også fra ryg til mave. Sidst nævnte sker ikke så ofte, da han hader at ligge på maven. Er hovedet så tungt...?? 
Han sidder også rigtig fint med lidt støtte. Især i højstolen er han begyndt at sidde uden at kage rundt til siderne. 

Desuden er han begyndt at have rigtig meget sjov ud af Hannibal. Især når vi alle sidder rundt om aftenbordet, prøver Jonathan altid med et lummert smil, at få øjenkontakt med Hannibal overfor. Og det virker hver gang. Så griner de af hinanden højlydt. Det er sød musik i mine og Pappis ører. 






Ingen kommentarer: