fredag den 1. marts 2013

Derfor bliver jeg aldrig en 'hausfrau'..

Nummer 1: Fordi jeg ikke er opfindsom nok til at lægge planer for hvad jeg vil lave hver dag og ikke er kreativ nok til at sy/strikke bukser, bluser eller andet til ungerne. Desuden gør jeg ikke rent, laver mad, vasker tøj hver dag.. Hvilket fører mig videre til..

Nummer 2: Fordi jeg er det største rode-hoved!! Jeg kan godt finde ud af, at rydde op, men jeg gør det med jææævne mellemrum.. Host host... 

Nummer 3: Jeg har aldrig været god til at lave mad. Engang skulle jeg bage boller (ikke nogle fancy boller, bare boller.. ikke så ophidsende) til min daværende kæreste. Alt var planlagt sådan, at når han trådte ind af døren til min lejlighed ville der være en overvældende duft af boller i ovnen, så man rigtig kunne glæde sig. So far so good, men da vi lige skulle kigge til vidunderne i ovnen bliver vi begge (og især mig) svært skuffede.. I stedet for store flotte brune boller, lå der små flade blege dej-klatter. Har formået at dræbe gær-cellerne i alt for varmt vand eller noget.. Allerede der gik det op for mig, hvilken skuffelse jeg ville have været i en tid, hvor alle kvinder skulle på husholdningsskole og tjene deres mænd, når de kom hjem fra hårdt arbejde. Jeg ville da aldrig blive gift..
Jeg har lært det med at lave mad nu og kan sagtens følge opskrifter. Men kok, det bliver jeg ALDRIG!

Nummer 4: Jeg er ikke god til at være i hjemmet i længere tid ad gangen. Ikke at skulle på job eller studie eller andet, kan give mig helt klaustrofobi. Bare det at være på barsel og have dage, hvor jeg er så smadret at jeg ikke kan overskue at bevæge mig ud, undtagen når Hannibal skal hentes, giver mig knopper! Jeg er et enormt socialt menneske og at være på barsel i baby-boblen eller passe hus er bare ikke mig! Jeg gider desuden ikke klæde mig pænt på, rede mit hår eller tage deo på, når jeg bare skal være derhjemme. Og det går jo ikke, hvis det skulle ske hver dag, eller næsten hver dag.. Stakkels Daniel! 




Nummer 5: Jeg har ikke grønne fingre!! De er nok mere sorte og dødbringende, for hver gang jeg får fingrene i planter eller blomster, formår jeg at dræbe dem. Da vi flyttede ind i vores lille hus, var haven SMUK og fyldt med både roser og andre ting (ja, ved da ikke hvad de hedder), men jeg tvivler på, om der overhovedet vil komme vintergækker i haven i år.. Det eneste der gror på livet løs er græsset.. Og nå ja, så har jeg to kaktusser i vindueskarmen.. de er ikke døde... endnu..



Respekt til jer der formår den opgave at være hausfrau. Jeg egner mig ikke, men det har jeg heldigvis accepteret. Hmmm... hvis jeg nu blev gift med en rigmand, kunne jeg jo bare ansætte folk til at passe børn, rydde op, lave mad og passe haven, men jeg drikker kaffe laffe (latte) og spiser kage med alle mine piger.. Så er det måske en anden sag... 


1 kommentar:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.