onsdag den 15. juni 2011

Hyldest til hjemmelavet strik!





Jeg elsker at få hjemmelavet ting! Især strikkede lækkerier! Og jeg er så heldig, at have en mor som er kanon god og hurtig til at strikke! Så Hannibal har efterhånden fået en del strik-ting herhjemme og både han og jeg nyder det i stor stil! Jeg har også været heldig at få strikkede ting fra andre end min mor, og da jeg i dag rodede hans tøj igennem, fandt jeg alle (tror jeg) de hjemmestrikkede ting jeg har fået siden hannibal kom ind i billedet! 
Her er en lille 'ode' til alle de strikkede ting og dem som gad strikke dem til mig! Især tak til mutti fordi hun ingen stopknap har når det kommer til strik! <3


Søde Gitte har her strikket et sæt bestående af hue,
vanter og sokker til nyfødte Hannibal. Jeg brugte dem meget og
er VILD med farverne! Dem passer jeg godt på til næste barn

To dejlige huer. Strikket af vores forhenværende underbo,
Inga, som synes Hannibal var en ualmindelig artig og stille
dreng! Jeg har virkelig brugt den blå meget, men den er
nu blevet for varm (og sikkert for lille).

Hue strikket af mor!

Fire dejlige veste strikket af mor!
Jeg er kæmpe fan af veste! Og det er derfor
Hannibal næsten altid har haft vest på. Vi
har holdt en lille pause, da han hele tiden
møver rundt på gulvet på maven, så vestene
rigtig bliver slidte og beskidte. Men tror
snart de skal i brug igen :-)
 

En lækker sovepose til den nyfødte Hannibal
(og næste i rækken), strikket af mor. Hannibal
nåede aldrig at bruge den så meget, men næste
afkom kommer i den med det samme!


Skønt grønt sæt, strikket af mor! 

Dejlig høj-halset sweater, strikket af mor. Den har vi
især haft glæde af udendørs og med den høje hals, skal
man ikke tænke på at han bliver kold i nakken :-)

Samme snit som forgående, men med dejlige striber.
Selvfølgelig også strikket af MOR!

Dejlig blød strik-body, der er ideel til sommerdage i haven,
da den er let og ikke for varm i stoffet. Glæder mig til at
få den i brug. Den er stadig en lille smule for stor.
Strikket af mor.

En af min absolut favoritter!! Den farverige
'hippie-trøje', som min mor selv kalder den.
Den er ideel til forårs-tur i klapvognen og jeg
har tilmed selv valgt knapperne! Strikke af mor!

Sidste nye skud på stammen! En alt for sød blå strikbluse
med en hval foran, søhest bagpå, fisk på det ene ærme og
et skib på det andet. Dejlig høj hals og sidder
rigtig godt på Hannibal...

... strikket af mor :-)
Er jeg ikke bare heldig med alt det hjemmelavede strik!?? Jeg er i hvert fald rigtig glad for det, og håber der kommer mere i fremtiden!

4 kommentarer:

Lærke sagde ...

Hvor er det fantastisk! Min mormor strikkede også altid skønne ting til mig og min søster. Det eneste jeg kan huske min mor strikker, er dog uldunderbukser, men mon ikke hun overrasker hvis der en dag kommer et barnebarn.

Kia sagde ...

Mon ikke hun overrasker jer?? Anede ikke min mor strikkede så godt før Hannibal kom... ;-)

laila sagde ...

det er fordi, man ikke har tid til at strikke, når man har små børn - derfor er det et mormor-job... ;-)

Kia sagde ...

Og et skønt momor-job det er!!!