lørdag den 25. juni 2011

Navnefest = god fest!!

I dag har Hannibal sørme holdt navnefest! Og hvilken fest det var! Lige som vi ville have det!


Daniel og jeg havde som udgangspunkt tænkt at 'temaet' skulle være uformelt, afslappende og hyggeligt. Det indebærer dermed; ingen sange, taler eller faste pladser ved bordene. Vi havde faktisk oveni tænkt at der ikke skulle være mad som sådan, bare små tapas anretninger og ellers drikkevarer OG vi selv ville lave maden. 


På indbydelsen havde vi skrevet at vi ville holde festen i haven herhjemme, men da vejret ikke liiige var så stabilt ville vi rykke festen indenfor. I går dag, panikkede vi så en smule, da det gik op for os at 19 mennesker faktisk fylder meget indendørs.. Shit, hvad skulle vi gøre. Jeg greb knoglen og ringede min mor op, som er leder på en integreret daginstitution, hvor der er en masse gode rum, samt legeplads til de fætre og kusiner der nu ville komme. 'Moaaar.. Kan vi få lov til at låne institutionen!!??' og vupti.. mor to the rescue! Vi fik med et snuptag, ændret festens adressen til institutionen! Dejligt dejligt!! 


Kl. 10 i morges, tog Daniel, Hannibal og jeg så afsted til institutionen for at gå igang med maden, som før nævnt, jo bare skulle være lidt tapas. Vi fandt dog hurtigt ud af, at kyllingespyd, bruschetta, calzonepizza, avocadosalat, oliventarpanade, brød, frugt, pindemadder af forskelligt art og mere til, ikke bare er tapas, men er et helt måltid der alligevel tager nogle timer at lave... og nå ja, så var der dessert-lagkage, chokolade, vingummi og kaffe bagefter. Pyha.. vi endte selvfølgelig med sved på panden og jeg med et mindre stress-sammenbrud lige da folk kom!




Men efter maden kom ud og et væltet glas Asti (godt gået Kia), var  stemningen sat, folk gik til bordet og jeg tog en dyb indånding og satte mig endelig ned. 


Jeg nåede selvfølgelig ikke at tage billede af bordet
før jeg bad folk om at sætte sig og gå til sagerne.
Så dette billede er et efter-mad billede mens folk
trækker lidt frisk luft.
Efter det, var resten bare HYGGELIGT! Faktisk lige som jeg havde håbet! Afslappende, uformelt og folk snakkede en masse.. Og så var der jo lige det med gaverne! Ihhh... elsker at pakke gaver op! Eller... jeg mener... Det var jo Hannibals gaver... og lidt vores gaver ;)


Gave-vindueskarm og mad-bord


Vi fik.. undskyld.. Hannibal fik selvfølgelig
kylling og bamse af kylling himself..

.. ja ja, den er god nok! Det er faktisk
kylling der har lavet og givet kortet til Hannibal
Resten af dagen var bare dejligt og hyggelig! Vi nød det i store drag og det gjorde Hannibal også! Han var helt oppe og køre da vi kom hjem af alt den opmærksomhed og alle de skønne mennesker.


Overtræt og overglad Hannibal og far!

.. så pyt da, så får du en flyvetur inden sengetid

... og lidt kys og kram fordi du er sådan en god dreng

Hannibal Alexander Mandal Doktor
Det gode ved disse fester, er at der altid er rester... og jeg eeeelsker rester!!


Rester..

og rester..

.. og rester igen!

Dejligt rodet hus med nye gaver i

Alle kortene..


Åha... Nu sidder jeg her kl. 22.07 og har en god følelse i maven af tilfredshed og glæde over, at have sådan en dejlig familie og svigerfamilie som Hannibal også skal vokse op med. Hvor er det bare skønt! A day to remember! 
Nu vil jeg gå hen i sofaen og slappe af med Daniel, for jeg tror sørme Hannibal er faldet til ro... Det var på tide :)


Over and out!
<3



2 kommentarer:

Lærke sagde ...

Hvor lyder det som en skøn dag! Jeg er glad for du er så glad og tilfreds!

Kia sagde ...

Ja, det var en rigtig hyggelig dag, Lul! Og jeg sov virkelig godt og tungt i nat! Det er alligevel godt man ikke laver så meget mad og arrangerer så meget hver dag! Pyhhhh... men godt var det! Håber du får en god roskilde :)