mandag den 24. juni 2013

En (halv) dag i mit liv i billeder

Hu-hej, hvor er denne uge og weekend strøget afsted med 110 i timen. Jeg har en del indlæg i ærmet, men har knapt haft tid til at sidde ned i mere end 10 min. ad gangen, så de må komme lidt forsinkede. 
Jeg kan røbe, at vi især har haft travlt med Jonathans navngivning, som blev holdt i lørdags (d. 22. juni). Det har været en hel fantastisk hyggelig fest, men der har været meget forberedelse op til og lidt oprydning efter, så det er faktisk først i dag (selvom jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne) at jeg sidder og har tid til et indlæg igen.

Første indlæg handler om en helt almindelig hverdag i mit liv, som det ser ud nu mens jeg er på barsel. Jeg fik en idé til at tage billeder af en helt almindelig kedelig hverdag, fordi jeg synes det er sjovt at se tilbage på, hvad jeg lavede og hvad min tid og tanker gik med. Jeg glemmer hurtigt hvad jeg egentlig lavede, for bare et år siden. 
Det er det, der er så godt ved at have en blog. Det er min digitale dagbog!

Nå, men.. jeg fik dog kun taget billeder fra morgen til sen eftermiddag, da det meste af aftenen gik ud på at hente bil hos mine forældre og ja.. så glemte jeg lige at tage billeder. Så her er EN HALV dag i mit liv ;) 

"Godmorgen Jonathan".. Som gerne vågner ved en 7-8 tiden. Det passer mig helt fint, men det er altid svært for J liiige at 'få øjne', når lyset tændes.

Første morgen 'ritual' (næstefter bleskift) er morgenmad til både J og mig. Havregrød til J og havregryn til mig. Jeg kan især godt lide det med solsikkekerner og kokos. En anden ting er, at jeg sjældent tager tøj på, som noget af det første om morgenen. Det sker gerne EFTER morgenmaden. Hvis det er lidt køligt kan jeg dog godt finde på, at tage et par løse bukser på.. og ja, så sover jeg (næsten) altid i top, så den er selvfølgelig også på.

Jonathan slægter lidt sin storebror på mht. at elske sin morgenmad. What can I say? Jeg laver en killer havregrød ;)


Når morgenmaden er overstået leger Jonathan på gulvet, mens jeg rydder op efter os. Sommetider hitter det ikke altid at lege på gulvet, men jeg kommer efterhånden til at ligne klokkeren fra Notre Dame, hvis jeg skal slæbe på ham konstant.


ahhhh... liiige 5 min. på sofaen mens Jonathan har gang i en god leg og inden han skal puttes kl. 9.30

OG SÅ blev han træt :) Godnaaaat Jonathan... zzzz...

En meget træt mig, skynder mig ind igen og smækker fødderne op. Hmmm... har ingen kaffedates i dag. Naboen er vidst heller ikke hjemme... what to do...? Rydde op måske? Det trænger sådan... Naaa... Gider ikke...

Der trænger godt nok til at blive ryddet op, men jeg tager lige en slapper mens Jonathan sover.

En 3 timer efter morgenmaden tager jeg mig lidt mad igen. Gerne rester eller hvad der nu findes i huset. Denne dag blev det ost på knækbrød med dijonsennep og tomater. Dertil gulerod og vand. Mums.

En MMS tikker ind på iPhonen. Det er fra stordagplejen. Hannibal plasker i vandpytter og samler STOOORE pinde med legekammeraten August. Mit hjerte SMELTER!!!

Bum. Efter ca. 1,5 times tid, vågner Jonathan igen. Godt svedig og med sovekammerøjne. 

Jeg skifter som regel hans ble som det første, men denne dag trængte han til et bad. Så af med dit kluns Jonathan!

Det er bare SÅ dejligt med bad. Her sidder J med en af H's krabber. Af plastik vel at mærke. 

Efter et langt og varmt bad, er det op og blive masseret med bodylotion, mens der suttes og kigges på elefant-uro. Ren hygge for os begge. 

Efter bad fik Jonathan lidt mad bestående af hjemmelavet fuldkornsrisgrød med hjemmelavet frugtmos til. Det hitter altid! Nå, men jeg kan ikke løbe fra at nogle dage skal man gøre rent. Og det blev så denne dag.

Efter støvsugning mm. ser der jo nogenlunde ud igen. Lille prutten kan nu komme ned og lege på et rent gulv. 

Bolde hitter for tiden

Ak... jer med småbørn ved godt, at det sommetider er en skrue uden ende, når man prøver at rydde op...

En træt Jonathan er klar til dagens sidste middagslur... 
Det betyder at stængerne lige fik sig en tur i solen... Hov... det var min mobil der ringede... min far er på vej med bilen.. jeg må hellere gøre mig klar.

Ja, det var lige et lille glimt af en tilfældig hverdag i mit liv. Jeg forventer ikke, at det skal være spændende og jeg prøver ikke at leve op til hvad folk gerne vil læse. Jeg prøver egentlig bare for mest min egen skyld, at skitsere hvordan mit liv er pt. Ja, det fik jeg vidst også sagt før... ;) Hvis folk vil læse det og synes det er sjovt, er det jo bare fedt for mig!

Hvordan mon jeres hverdag ser ud?

2 kommentarer:

Anna sagde ...

Skønt at følge med i din hverdag her, når nu jeg ikke kan det in person :-) - om et år Kia...om et år ca. kommer vi hjem!

Kia sagde ...

OMG! Det er jo snart! Jubiiiiii!!!!!!!