mandag den 21. februar 2011

Cupcakes, det nye sort!

Som overskriften lyder, så er cupcakes åbenbart det nye sort! De findes i forskellige farver, størrelser og 'typer' med alt muligt forskelligt sjovt ovenpå. Jeg sprang også ud i den fine kunst idag, og da det er første gang, lavede jeg nogle beskedne chocolade cupcakes med hindbær/flødeskum frosting! Mums, de er gode!



Opskriften på chokolade cupcakes fandt jeg her

Opskriften på frosting lavede jeg selv :-)

1/4 l. fløde
1-2 spsk. flormelis 
3 spsk. hindbær-/jordbærsyltetøj (eller mere hvis man synes)
evt. 1 spsk. græsk yoghurt


Alt klar til at blive 'rystet sammen'


 Kakao og sukker i smuk symbiose


 Blødt smør!




 Åha... man må tage det sure med det søde og overveje at der også kommer opvask med bagning ;-)

 Et utydeligt billede af dem i ovnen



 Frosting!


 Jeg dryssede lidt revet chokolade henover til sidst og så er der serveret!



Jeg ved det blev en lang billedeserie af et ellers let stykke arbejde, men det er jo første gang jeg laver det, så lidt stolt må man gerne være!

Ingen kommentarer: