tirsdag den 2. august 2011

En ren sundhedsbombe!!

Selvom solen skinner nu og jeg er nødt til at åbne alle vinduer og døre for ikke at omkomme af varme, så vil jeg lige vise en varm drik, der er garanteret noget af det sundeste man kan drikke. Jeg vil især anbefale at lave en sådan omgang, i så fald 'sygdom' skulle banke på døren! Det er en ren helbredsdrik! 
Kan I huske indlægget her, der er vi på café og jeg bestiller bla. en te-agtig drik. Det viser sig så, at der ikke er så meget te over den, men den består af varm hyldeblomst, ingefær og lime. Hvor let kan det være?! DET skal jeg da prøve..


Frisk ingefær og frisk lime skæres i grove stykker.

En smule koncentreret hyldeblomstsaft med kogende vand og VOILA!
 
Det er et dejligt sundt og let boost og det smager fantastisk! Intet sukker skal tilsættes. Hyldeblomsten og ingefæren er sød nok i sig selv :)



2 kommentarer:

Lærke sagde ...

Mums, jeg har ikke hørt om det med hyldeblomst i før. Jeg plejer at kalde det "mirakel-te" og komme honning i når jeg er syg.

Kia sagde ...

ja, det er virkelig også mirakel-agtigt! Men tror jeg skal komme lidt mindre hyldeblomst i næste gang. Ingefæren bliver meget sød deri... Men ja, det er lækkert :)