søndag den 25. september 2011

.. at have en dreng med feber

... er ingen picnic :(


Vi har været så heldige at være velsignet med en nem dreng, så det er første gang nu vi oplever Hannibal sådan rigtig syg.. og han er altså snart 11 mdr. så det synes jeg egentlig er meget godt gået. 
Men det fører jo så til lidt bekymrede og halv-paniske forældre, der har haft ringet 4 gange til vagtlægen og besøgt dem to gange indenfor 6 dage... Suk.. 
Hvor kan man dog føle sig magtesløs, når beskeden er; Han har ikke lungebetændelse eller andet, men I skal holde øje med feberen og om hans vejrmåde ændres! Hvilket jo er dejligt, men også frustrerende at se sin søn pylret, hostende og snottet og ikke rigtig kan gøre så meget ud over at være der for ham. 
Ja, og lækkert er det oveni ikke, når man tidlig morgen henter en syg dreng fra sengen med indtørret snot i hele ansigtet OG i håret.. pyyhh, hvor kan sådan noget da lugte, når det er indtørret! 
Det skal selvfølgelig siges at jeg er ovenud GLAD for at han ikke fejler noget alvorligt og ellers er sund og rask.. Jeg vil ikke have på mig, at 'hun ved ikke hvad hun snakker om' eller 'hun skulle bare vide' eller 'hun skal bare være glad for, at han ikke er alvorligt syg'.. jeg ved godt at vi (indtil videre) er sluppet heldigt, men det ændrer jo ikke på frustrationen i kroppen, som jeg skal have ud, nu ved hjælp af bloggen. 


Nå, men med det sagt, så har vi alligevel hygget i weekenden med hjemmelavede boller og marmelade og hygge i hjemmet... og for mit vedkommende lige en tur ned og mødes med mine piger på café.. for derefter at tage tidligt hjem, til en syg dreng og en far der har brug for aflastning! 




Halvgammelt billede, I know... men jeg tænker ikke lige, som det første, at hive kameraet frem, når Hannibal sidder og hyler/hoster med snot i hele hovedet... Ikke ligefrem stunder jeg ynder at mindes... 


Så her er en stadig frisk H i hopla!


God solskins-søndag derude!









Ingen kommentarer: