torsdag den 15. september 2011

En dag som jordemoderstuderende!

Jeg var så heldig, at jeg i dag, var studerende på Ålborg university college! Ja, jeg fik simpelthen lov til (sammen med en anden håbende kvinde) at overvære timerne på et hold på jordemoderstudiet i dag og tilmed få en snak med studievejlederen efterfølgende!! 


Dagen startede kl. 05.20 hvor ikke engang solen er stået op.. pyhhh! Men lidt vand i hovedet og en god omgang havregryn kan gøre underværker ;) Afsted kom jeg så kl. 06.15 i bil! Kun 1 time og 18 minutter tog det! 
Kl. 07.33 ankom jeg så til VIA University College Jordemoderuddannelsen i Ålborg.. Jeg sad lidt i bilen, og var nærmest nødt til at tage mig sammen til at gå ind.. Jeg havde simpelthen så mange sommerfugle i maven, og nærmest ærefrygt over at se den store bygning hvor der, på glasdørerne stod (bla.) 'Jordemoderuddannelsen'.. WOW! Stort at være der! 






Kender I det, hvor man vil noget SÅ meget, at man næsten ikke kan bære, hvis det ikke skal være sådan?? Sådan havde jeg det i dag... Det var den BEDSTE oplevelse at 'deltage' i timerne! Jeg var helt opslugt af alt den spændende information. Stemningen var oveni rar, civiliseret og varm. Jeg følte mig i ro.. ja, nærmest hjemme! Jeg er godt klar over, at én enkelt time ikke omfatter hele uddannelsen.. men når man bare har en rigtig god følelse, så er man jo ikke helt galt på den?


Nå, men en rigtig god dag er nu afsluttet og jeg er endnu mere (hvis man kan blive det) sikker på, at jordemoder er det jeg skal være! 
Ahhh... en god dag er afsluttet, og nu ligger jeg med benene oppe og ser valg.. eller dvs. jeg holder mig nærmest både for ører og øjne og tør ikke kigge før de har talt alle stemmerne op! Kan det virkelig passe, at vi endelig får en ny regering?! Uhhh!!


God valg-aften folks!





Ingen kommentarer: