søndag den 9. oktober 2011

Weekenden i billeder og ord

Trods løbende næse hos både mor og søn, så har denne weekend været dejlig rar og afslappende. 


En del har vi lavet, men det har været i vores eget tempo, og så føles en del ikke som for meget. Kender I det?? Somme tider kan få ting, man skal nå, fylde meget, mens en masse ting, man ikke skal nå, fylder meget lidt..?? 


Torsdag d. 7/10-11 kom lille Clara til verden. Hun er datter af en god veninde af mine, som har denne blog. Det er deres første barn og hun har været længe undervejs, på mange måder, så det var en stor dag, da hun endelig kom til verden :) Så lørdag skulle jeg da hen og se 'giraffen' ;)


Armen, er hun da ikke bare skøn og lille? Hun sov selvfølgelig i alt den tid jeg var der, så fik ikke fornøjelsen af at se hendes (efter sigende) store flotte øjne.

Jeg havde selvfølgelig plukket blomster fra haven. Farverne passede lige til en lille pige :)

Flot og professionel pakket ind... synes nogle.. (læs; mig selv og Daniel) 


Det var helt nostalgisk at komme op på Skejby Sygehus igen og faktisk lå den nybagte familie lige overfor den stue, hvor Hannibal, Daniel og jeg tilbragte den første uge af Hannibals liv. Den historie skal I nok få en dag :)


Nå, men efter baby-besøg gik turen altså til 'Ej sikke Lej' - udsalg i Århus. Nærmere bestemt Filmbyen 23 -studie 1! Jeg fik nemlig tippet fra denne blogger. 


Jeg må nok indrømme at jeg blev en lille smule skuffet. Jeg troede der var lidt mere og at priserne var lidt lavere, så pengepungen var ikke så glad for at forlade lommen, og det resulterede i, at jeg kun fik en enkelt ting med hjem til Hannibal. Til gengæld er det en ting jeg bliver RIGTIG glad for :)




Skønt, ikke??
Ellers var der bare dømt lørdags leg og hygge. Vi havde egentlig tænkt, at vi ville gå en lang tur ned i byen, men det blæste og var hundekoldt!! Hvad sker der for 25 grader og høj sol sidste weekend og 12 grader og blæst i denne? Skal da lige love for det er blevet efterår!


Jeg kan jo godt lide efterår og røde kinder osv, men vi valgte alligevel at holde os inde og lege og hygge, for det kan man jo også, når vejret teer sig.. det faldt i god jord hos den lille chef!






Hehe.. Far ser lidt træt ud, men jeg skulle hilse og sige 'at det er han altså ikke!!'
Det var så lørdag!


I dag, søndag, havde vi ikke lagt nogle planer, what so ever! Den startede til gengæld ret så tidligt (omkring 06.30..Uf!) da Hannibal ikke ville sove mere.. "Så er det bare op far og mor! Også selvom solen ikke er stået op.. det er jeg ligeglad med!" 
Heldigvis er Hannibal god til at sove middagslur, så mor og far også lige kunne få lidt søvn! Det er nogle gange nødvendigt for at kunne overskue en hel dag (uden kaffechok).
  
Lidt før middag tikkede der så en sms ind fra min kære bror, der bor 10 min fra os, om at ham og familien ville kigge forbi! En god prik over i'et på en skøn weekend, tænkte vi! 


Så et par timer i dag hyggede vi med Jeppe, Mette og deres herlige drenge Louis (5) og Anton (2). Anton havde glædet sig til at se Hannibal, men chefen synes lige at han skulle tage sig en lur på 2 timer, mens fætrene var her! 
Heldigvis nåede han lige at vågne, inden de tog hjem og var det meste af tiden i chok over at huset 'pludselig' var fyldt.. hehe...


Louis godt igang med legetøjet!

Anton godt igang med at sidde hos far og holde øje med chokoladekiksene!

Uhhhh... Fin Cadillac Daniel der har sig! Dem skal vaskebjørnene ud at køre i.. Lidt utilfredshed spottes hos fætteren. Måske skyldes det den ivrige fotograf...? Måske skyldes det at vaskebjørnene havde taget pladsen fra Bamse og Kylling, som senere fik en tur i bilen..? Det bedste var dog, at i stedet for at sige dyt dyt, når Kylling kørte, sagde den 'Yd yd' ifølge Louis!! Hihihi.. Priceless!
Åh ja.. det var så weekenden i billeder og ord og nu sidder jeg på sofaen og nyder roen og bloglæsningen! Så skønt det dog er, at have haft en rolig weekend med frisk energi til endnu en uge! 


Håber I alle har haft en god efterårsweekend?? Håber ikke for mange har fået snotnæse og hoste??? Oh, well.. det hører vel med?? :)


God mandag morgen til jer i morgen!



2 kommentarer:

Anna sagde ...

Ih min smukke datter! Puh hvor var hun lille der - det går jo alt for hurtigt!!! Glæder mig til at se jer og fejre dig på lørdag. KNUUUUUS

Kia sagde ...

Hahaha.. ja, det går stærkt! Du kan tro jeg også glæder mig til at se dig og Clara!!

Krammer